Kaikki oppilaat läpäisivät vuonna 2016 ajo- tai käsittelykoneen ensimmäisellä kerralla. Siis oppilaiden tutkintojen läpäisyprosentti ensimmäisellä kerralla oli tasan 100%.
Kyllä minulla on hienoja oppilaita! Porukka on ollut motivoitunutta ja halukasta oppimaan turvallisen tavan ajaa ja toimia liikenteessä. Ahkerasti ovat teoria- ja ajotuntitehtäviä vääntäneet ja oivalluksen lamppua päänsä päällä kuluttaneet. Teoriatunneilla on käyty mielettömiä keskusteluja ja nähty erinomaista ryhmätyöskentelyä.
Joku huoleton voisi vetää varovaisen johtopäätöksen, että yhdessä oppilaiden kanssa olemme onnistuneet löytämään kullekin sopivana tavan opiskella vastuullisen kuljettajan perustaitoja.
Ensimmäinen vuosi
Mennyt vuosi oli EniWei ensimmäinen toimintavuosi. Ja täytyy sanoa, että on se ollut hieno kokemus. Paljon on ensimmäisen vuoden aikana toimintatavat muuttuneet, mutta ydin on säilynyt saman; vain oppilasta kuuntelemalla ja kunnioittamalla saadaan yhdessä hyviä tuloksia aikaan.
Sen lisäksi että oppilaat ovat suorittaneet opiskelunsa loistavasti, ovat yhteistyökumppanit tukeneet minua ja oppilaita ihan mahtavalla tavalla.
On kiitosten aika
Ajovarma Outokummun tutkinnonvastaanottajat ja toimistohenkilökunta ovat auttaneet niin aloittelevaa yrittäjääkin käytännön asioissa kuin kohdelleet oppilaitamme rentoudella, lämmöllä ja ymmärtämyksellä. Tällainen asiantuntijan käytös on omiaan lievittämään tutkintojännitystä ja saamaan oppilaasta esiin hänen aidon liikennekäyttäytymisen. Kiitos avusta!
Suurkiitos CAP-autokouluketjulle simulaattorin käyttömahdollisuudesta! On ollut äärettömän näppärä systeemi. Kiitos myös CAP-Joensuun Pekulle kannustuksesta ja vertaistuesta. Minusta on hienoa, että autokoulut voivat tehdä yhteistyötä yhteiseksi hyväksi. Kiitos!
Outokummun kaupungille kuuluu kiitos alkuvuoden teoriatuntitilojen vuokraamisesta. Kestitte meidän vuoksi asiatonta palautetta. Kiitos kun annoitte mahdollisuuden tehdä asioita uudella tavalla.
Kummun koululle kuuluu kiitos mukavasta mopopäivästä keväällä ja syksyn Duunisuunnistuksesta. Tällaisilla tapahtumilla saadaan liikenneturvallisuutta vietyä yhdessä eteenpäin.
LIITU – Liikenteen turvallisuuskouluttajat ry ja Sampsa Lindberg – Kiitos peilipinnasta uusien ideoiden testauksessa, lakineuvoista ja marmatuksen kuuntelemisesta.
Kiitos myös etäteorioiden pitämisestä.
Datadrivers – älyttömän iso kiitos toimivasta oppimisympäristöstä ja oppilashallintajärjestelmästä.
Ergotrainer ja Turvallisuutta teille – Suuri kiitos teille oppimista tukevista materiaaleista.
Iso kiitos kuuluu myös ahkerille apulaisilleni Juulialle ja Joonalle. Weikkis ja Fokke eivät olisi pysyneet siistinä, paperit olisivat jääneet tulostamatta, Weikkisen remontti tekemättä ja pimeän ajot pitämättä ilman teidän apua.
Bittiguru! Parasta webtilaa ja palvelua!
Kino Maritan Jukalle myös kiitos molemminpuolisesta markkinointiavusta.
Kiitos myös kaikille niille jotka tässä unohdin mainita.
Lopuksi
Tähän loppuun muistutus finanssimaailman puolelta; Historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta. Jossain vaiheessa vastaan tulee se aivopieru, joka tuo jollekin oppilaalle hylkäyksen ajokokeessa. Mutta pyrimme edelleen tukemaan oppilasta kaikin käytettävissä olevin keinoin tulevaisuudessakin. Sillä hylkäys ajokokeessa ei tarkoita, että oppilas olisi epäonnistunut ja turvaton kuljettaja. Ainosta että vielä on jotain kehitettävää.
Ja koska uskon omaan tekemiseen ja oppilaisiimme, niin annan nyt laatutakuun. Jos et läpäise tutkintoa ensimmäisellä kerralla, saat tutkinnonvastaanottajan määräämät lisäajotunnit veloituksetta