Käyttöehdot

1. Rekisteröityminen
1.1.Tilauksen tekeminen edellyttää rekisteröitymistä. Ensimmäisen tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee:
a) Rekisteröityä asiakkaana EniWei:n asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimensä sekä muut pakolliset tiedot.
b) Antaa suostumuksensa, että EniWein rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä.
c) Asiakas sitoutuu antamaan oikeat tiedot.

Rekisteröityminen on tarpeellista myös mahdollisten jäsenalennusten saamiseksi.

1.2. Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessään.
1.3. EniWei pyrkii pitämään tuotetiedot ajantasalla. Tuotetiedoissa saattaa kuitenkin esiintyä virheitä tai puutteita, joista EniWei ei vastaa. Asiakkaalla on kuitenkin tällaisissa tapauksessa oikeus purkaa kauppa.

2. Tilauksen sitovuus
2.1. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse (puhelin 044-5553800). Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi. Asiakas sitoutuu myös tarkistamaan roskapostilaatikon.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun EniWei on lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Fyysisen tuotteen ollessa kyseessä asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse, ennen tilauksen toimitusta, peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun kuluttajalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Palvelutuotteen ollessa kyseessä asiakkaalla on oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse, ennen palvelun aloittamista, peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta, kun peruutus tapahtuu vähintään kaksi (2) arkivuorokautta ennen sovittua palvelun aloittamista. Palvelua ei voi enää peruuttaa palvelutapahtuman alkamisen jälkeen.
2.5. Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei EniWeillä ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja, lukuun ottamatta selkeitä virheitä tai viranomaismääräyksien muuttuessa.

3. Hinnat
3.1. Voimassa oleva hinta on hinta, joka on EniWei:n hinnastossa osoitteessa. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR). EniWei pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin selvissä hinnoittelu virheissä.
3.2. Tilaukseen voidaan lisätä kulloinkin voimassa olevat toimituskulut.

4. Toimitus
4.1.Mikäli fyysinen tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika kahdesta viiteen (2-5) työpäivää.
4.2 Mikäli fyysinen tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. EniWei toimii toimituksen suhteen kuluttajien tarpeiden mukaisesti, mikäli se on kohtuudella mahdollista.
4.3 Mikäli asiakas ostaa fyysisiä tuotteita, joille on ilmoitettu eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.

5. Maksuehdot
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Ennakkomaksu käyttäen nettipankkia. Maksusuorituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen niin pian kuin se on mahdollista.
b) Ennakkomaksu tilisiirtona. Tilausvahvistuksen mukana saat maksutiedot tilisiirtoa varten. Maksusuorituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen niin pian kuin se on mahdollista. Maksun suuruus selviää lähettämästämme tilausvahvistuksesta.
Jos tilausta ei makseta 14 päivän kuluessa tilaus perutaan, eikä se ole enää voimassa.
c) Alle 15-vuotialla tulee olla huoltajan lupa ostokseen.
d) 15-18 tulee olla huoltajan lupa, silloin kuin ei ole kyse hänen omalla työllään hankkimista varoista.

6. Palautukset
6.1. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät fyysiset tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Palautusoikeus ei koske asiakkaalle erikseen valmistettuja tai muokattuja tuotteita.
Jos palautettava tuote ei ole enää virheetön, eli tuote ei ole enää myyntikuntoinen normaalilla hinnalla, EniWei:llä on oikeus pienentää palautettavaa rahasummaa tuotteen arvon pudotuksen verran.
6.2. Asiakkaan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@maitolaituri.tv ENNEN tuotteen palauttamista. Asiakas voi palauttaa tuotteen/tuotteet ilman kuluja käyttämällä postin asiakaspalautuslomaketta. Palautus lähetetään osoitteeseen EniWei, Maljasalmentie 66, 83630 Kuusjärvi
6.3 Yrityksien ja yhteisöjen palautusoikeus on rajoitetumpi. Yrityksen palautus mahdollisuuksista tulee tiedustella etukäteen EniWei asiakaspalvelusta. Mahdollisen palautuksen yhteydessä yrityksiltä peritään postikulut.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiata vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asikaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio
8.1. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms. palveluun ei olla tyytyväisiä, tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisen ajan kuluessa EniWeille, joko sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@eniwei.fi tai postitse osoitteeseen EniWei, Maljasalmentie 66, 83630 Kuusjärvi. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta EniWei:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6.2). Palauttaminen tapahtuu reklamoinnin jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, EniWei palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.
Palvelun osalta mahdollisista hinnan alennuksista sovitaan erikeen.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. EniWei ei vastaa siitä, että toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy EniWein vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta EniWein toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta tai kauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.
10.2 Mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan EniWein ja kuluttajan välillä ensisijaisesti neuvottelemalla.
10.3 Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).
10.4 Mahdolliset sovittamattomat erimielisyydet ratkaistaan Joensuun käräjäoikeudessa.

Artikkeli: "Käyttö- ja muut ehdot" muokattiin viimeksi 5.1.16. Muokkaaja: Jukka Vainikainen